Qeveria ka krijuar një strategji antikorrupsion 2008-2013 e cila ka për qëllim të krijojë barriera të forta ndaj korrupsionit dhe të rrisë transparencën e shërbimeve në administratën publike dhe institucionet vendimarrëse. Nëpërmjet kësaj strategjie u hartuan aksione dhe masa konkrete për secilin institucion të qeverisë në formën e një plan veprimi njevjecar.
Ligji nr. 9877/2008 përcakton kriteret për emërimin si gjyqtar në gjykatën e shkallës së parë për krimet e rënda. Këto kritere janë eksperienca në punë si gjyqtar pranë gjykatës së shkallës së parë për jo më pak se 5 vjet, dallimi për aftësi profesionale dhe cilësi të larta etiko-morale, vlerësimi i aftësive profesionale me nivelin “shumë mirë” të zhvilluar në dy herët e fundit, dhe mungesa e masave disiplinore në fuqi në momentin e kandidimit. Nga ana tjetër, për emërimin si gjyqtar në gjykatat e apelit dhe të apelit për krimet e rënda kriteret janë të njëjta me ato të përcaktuara për emërimin e gjyqtarëve në gjykatën e krimeve të rënda, me përjashtim të eksperiencës në punë si gjyqtarë pranë gjykatave të shkallës së parë, e cila në këtë rast duhet të jetë 7 vjet
Anketimi është kryer nga Qendra për Transparencë dhe Informim të Lirë (QTIL)*1 dhe Ambasada Britanike në vijim të një projekti britanik në bashkëpunimme institucionet shqiptare mbi reformat në sistemin e drejtësisë e vëcanërisht ato në KLD. Anketimi u realizua në periudhen shkurt-mars të këtij viti. U përfshinë në anketim 60% e gjykatave të shkallës së parë në të gjithë vendin. Gjykatësit vijnë nga mbi 50 për qind e gjykatave ose ndryshe nga 14 gjykata prej 23 që janë gjithsej.
Problematika fetare është një ndër subjektet më të reja në gazetarinë shqiptare të postdiktaturës. Në pamje të parë ky realitet të bën të mendosh se gazetaria do ta kishte subjektin e fesë në vëmëndje për shkak se përbën së pari një gjë të re për konsumatorin e vet dhë së dyti edhe interes njerëzor e publik. Por asnjëra nga këto pritje nuk është reflektuar më agzetarinë shqiptare.
Perceptimi I korrupsionit në Shqipëri është ende mjaft I lartë. Pothuajse nuk ka shumë vështirësi për të gjetur qindra raste të korruptimit të zyrtarëve të niveleve të ndryshme. Korruptimi është direkt me para në dorë, korruptim nëpërmjet propozimit të ligjeve, korruptim në tendera, prania e konfliktit të interesit etj.
Raporti i mëposhtëm paraqet të dhëna rreth zbatimit të ligjit mbi pasurinë e zyrtarëve të lartë dhe atë mbi konfliktin e interesit; statistika lidhur me korrektësinë e plotësimit të formularit të deklarimit të pasurisë; të dhëna rreth shmangies së deklarimit, kjo e shpërndarë sipas kategorive të zyrtarëve.
Raporti i përgaditur nga “Watch dog” në përbërje të Qendrës për Transparencë dhe Informim të Lirë përfshin kontrollin e deklarimeve të pasurisë dhe konfliktit të interesit për zyrtarët e lartë, politikanët, drejtuesit kryesorë të pushtetit lokal, gjyqtarëve në të gjitha shkallët e gjyqësorit dhe prokurorëve. Po ashtu përfshin investigimin mbi pasuritë e këtyre zyrtarëve dhe konfliktin e interesit si dhe ka matur indikatorë të tjerë jashtë deklaratës së pasurisë për të përshkruar perceptime shtesë lidhur me situatën ligjore të zyrtarëve të mësipërm.